Jonna Persson

VECKA 21

Vecka 1

Måndag -Vila       

Tisdag - Distans

6km - behaglig fart – Från 6:00 - 7:00 min/km. Känns kroppen bra kan man springa på lite snabbare, men känns det tyngre så är det bara att lugnt köra igenom. 20min lättare styrketräning (mage, rygg och allmän styrka).

Det blev 5km i 7min/km tempo i Tisdags. Jag kände mig rätt slö och kändes att de var ett tag sen jag var ute i löparspåret. På skolan så gymmade jag och Linnea. Skulle gissa på att det blev 20-30min där jag försökte jobba igenom hela kroppen.    

Onsdag - Intervall

Uppvärmning 2kmTips: Koordinationslopp 3x100m. Gå lugnt tillbaka. Tips: 3x5min Vila 2min mellan varje intervall. Fart 5:55 - 6:15 min/km. Nedjogg 2km.

 I Onsdags var det intevraller som stod på schemat. Var verkligen så länge sedan jag körde intervaller. Typ i vintras när vi hade vårt träningsprogram...🙄 Närmaste intervallträningen jag kommit är på brännbollen skulle jag tro😂. Började som det stod, 2km uppvärmning och sedan 3x100m, 3x5. (15 intervaller). Efter varje ryck så gick jag som de stod. Avslutade med 2km nedjogging. Totalt 8km. Måste varit mer än 100 meter eftersom de blev 8km totalt inställt för 7km.🤔

 Haha ni ser ju ba, jag springer ju hejvillt överallt uppe på kamen. Värsta var ändå i Lördags, har varit i princip överallt😂.

Torsdag -Vila                     

Fredag  -Vila                  

Lördag -Distans

10km. Lugnt inledningsvis, och känns kroppen bra kan du öka efter hand. Dock ingen snabbdistans. God känsla hela vägen.

 

Det blev 8km i Lördags. Han ej 10km eftersom Julia ringe och fråga ifall jag ville med till stan…😂😉

Söndag -Vila
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress