Jonna Persson

VECKA 4

Vecka 24 (4)

Mål: 21 - 23 km

Måndag-Vila

Tisdag-Distans

6km löpning. Från 6:00 - 7:00 min/km. 20min lättare styrketräning (mage, rygg och allmän styrka)

●Draken 3set 7reps/ben

● Rygg övning 3set 15 reps /hantel mot säng)

●Insida lår 10reps 3set/ben

●Utfallssteg 3set 10 reps/ben

● Cykla 3 set 20 reps

●Benböj 2set 20reps Hoppsquats 1set 20reps

●Armhävning 3set 5reps

●Crunches 3set 15reps

●Plankan 1min

●Sidoplankan 30sek/sida

Började med dess övningar och sedan for jag ut på en lugnare löprunda. Vart 6,5km med 6,4tempo.

Onsdag-Vila  

 

Torsdag-Intervall

1-2 km uppvärmning.  8x3min med 1 min vila Fart 5:50 -6:10 min/km. 1-2 km Nedjogg. (6 - 8 km)

I Torsdags så höll jag nästan på att glömma bort träningen eftersom jag satt upp med en video till Maja som fyllde 18 igår. Så jag fick avbryta de jag höll på med och for ut och sprang. Det var i vanlig ordning 1km som uppvärmingen sedan körde jag igång. 

Fredag-Vila    

Lördag- Tempo

1km uppvärmning.  3km Tröskelfart (5:55 - 6:15 min/km). 3km Snabbdistans i tävlingsfart (5:45 min) Kan slita, men inte går över gränsen. 2km nedjogg Totalt: 9 km

Igår så var det träningsprogrammets första "tempo" pass. Är inte bekant med det sedan tidigare så fick lov att googla vad ens tröskelfart var för något.😅 Som det står så var det först uppvärming sedan körde jag 3km tröskelfart, skulle tro att det vart runt 6min/km och sedan 3km snabbdistans då jag var runt 5.5min/km. Höll verkligen på att ge upp för satan vad jobbigt de var, meeem man ha u pannben, tydligen.

Söndag-Vila

 

Totalt: 25,3km

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress