VECKA 23

Vecka 23 (3)

Måndag-Intervall

Uppvärmning 2km. Koordinationslopp 5x60m. 6x4min med 90s vila. Lugnt från början och sedan öka. Fart 5:50 -6:10 min/km. Nedjogg 2km.  8 km

Jag var otroligt otaggad omotiverad (speciellt med tanken på det blåsiga och kalla vädret!!) och hade tankar på att skjuta upp träningen någon dag, men alla vet hur det slutar ifall man skjuter upp något. Man fortsätter och tillslut tappar man motivationen helt så jag bara drog på mig träningskläderna och gjorde de som skulle göras. Inte det mest effektivaste passet men blev i alla fall 7km totalt.

Tisdag-Vila     

Onsdag-Distans

8km löpning. Från 6:00 - 7:00 min/km. 20min lättare styrketräning (mage, rygg och allmän styrka).

●Draken 3set 7reps/ben

● Rygg övning 3set 15 reps.

●Insida lår 10reps 3set/ben

●Utfallssteg 3set 10 reps/ben

● Cykla 3 set 15 reps

●Armhävning 3set 5reps

●Crunches 3set 15reps

●Plankan 1min

●Sidoplankan 30sek/sida

Började med att köra dessa👆 övningar och sedan for jag ut och sprang 8km. Hade träningsvärk och var så trött i kroppen men jag gjorde det. 

 

 

Torsdag-Vila 

Fredag-Vila    

Lördag-Långpass

Långpass 15km Lugnt inledningsvis, och känns kroppen bra kan du öka efter hand. Dock ingen snabbdistans. God känsla hela vägen.

13km. Ruskigt lidande efter 9-10km. Första gången jag sprang längre än 10km isch så kändes ändå bra än fast det inte blev 15km. Kan säga att det vart inte den bästa idén att ha pannband (sjukt varmt), långa tights och svart långärmad tröja. Höll på dö så varmt det blev.

Söndag-Vila