Jonna Persson

VECKA 22

Vecka 2 av träningsprogram

Måndag- Distans

8km - behaglig fart. Från 6:00 - 7:00 min/km.  20min lättare styrketräning (mage, rygg och allmän styrka).

For ut på en 8km runda i Måndags, riktigt härligt väder och hade bra tempo. Var som pigg i bejna😉. Innan jag for ut så körde jag lite styrka inne på rummet.

●Draken 3set 7reps/ben

● Rygg övning 3set 15 reps /hantel mot säng)

●Ben böj 3 set 20reps

●Utfallssteg 3set 10 reps/ben

● Cykla 3 set 15 reps

●Armhävning 3set 5reps

●Crunches 3set 15reps

●Plankan 1min

●Sidoplankan 30sek/sida

 

Tisdag- Vila                     

Onsdag- Intervall

Uppvärmning 2km. Koordinationslopp 4x80m med gång tillbaka. Tänk på tekniken.  2x8min med 2:30 min vila Grusväg eller mjukare underlag. Starta inte för snabbt! Försök spring fortare för varje upprepning. Fart 5:55 - 6:15 min/km. Nedjogg 2km.

I Onsdags körde jag lite intervaller på kamen. Råkade dock pausa runkeepr mitt i skiten så fick inte med allt men vafan spelar ingen roll. Var iallafall 7-8km totalt. 

Torsdag- Vila                     

Fredag- Vila                     

Lördag- Långpass

12km löpning. Kring 75-78min.

Haha tro ni förstår varför det inte blev nåt långpass i Lördags... Livet kom i mellan och känndes otroligt jobbigt när man va små bakis och var dags för dag 2 av yran😂😅.

Söndag- Vila

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress