TRÄNING OCH KOST LISTA

Hehe fick inspo från min kära syster Julia och vart sugen på att göra en sån här lista där jag svarar på lite frågor om träning och kost.
 
1. Vilken kroppsdel gillar du att träna mest respektive minst?
Måste nog säga mage eller ben/rumpa, känns som att det är typiskt tjejer att bara träna mage/rumpa haha. Nämen de är ju så att man gillar de man är bra på och ben/rumpa är man ju oftast hyfsat stark i om man då jämför med armar som jag inte tycker är lika kul att träna. Bero säkert på att jag inte är lika stark i min armar. Mage är najs att träna för man känner sig inte lika tjack om magen bränner och har jobbat :') DOCK så har jag börjat gilla mer och mer att träna rygg för de är jäävulst snygg med en vältränad rygg.
 
2. Har du något träningsmål för tillfället?
Ja asså skrev ner en del mål som jag vill uppnå 2018 och två av dem va att springa längre än en mil och det andra målet var att springa milen på timmen. Känner dock att jag vill satsa på de nu till våren/sommarn, ingen höjdare att springa på vinter enligt mig. Har dock nyligen gjort en träningsplanering där målet är är att bli en bättre löpare och förbättra min konditon, sååå de är mitt nuvarande mål.
 
3. Tränar du hellre på gym eller hemma?
Blir mer motiverad och får mer gjort på gymmet jämför med ifall jag tränar hemma i mitt lilla rum med min röda yoga matta ahahah. De finns även mer grejjer man kan göra på ett gym tillexempel så har man större yta att vara på och olika marskiner och hjälpmedel.
 
4. Föredrar du styrka eller kondition?
Kondition!
 
5. Hur ofta och hur länge tränar du varje vecka?
Det varierar såå mycket men i regel nu när det är skola så försöker jag, Linnea och Nadja gymma 40-50min två gånger i veckan. Sedan så strävar jag efter att även fara ut och springa minst en gång. Nu senaste gångerna så brukar jag inte springa nå mer än 45min. Brukar även försöka hinna (orka) med ett hemma pass på 30min ungefär. Men vissa veckor känner jag ba nä jag orka inte och vill inte träna så då gör jag inte de, utan då kör jag mest på promenader.
 
6. Om du skulle få välja något ätbart som innehöll 0 kalorier, som du skulle få äta i resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
ÅH vad svårt! Finns ju såå mycket jag skulle önska innehöll 0 kalorier. Jag vill ju helst inte äta massa tomma kalorier och sötsaker men slutar ofta med att jag inte kan motstå så hade ju varit najs att välja choklad eller nåt, men hade inte måt speciellt bra av de förutom i själva stunden man äter. Dessutom så vill jag ju nån gång i livet kunna vara helt 100 utan sån skit. Hmm, så skulle typ välja pasta eller makaroner eftersom de kan jag äta hur mycke som helst av och då ökar ens kalorintaget sjukt mycket :'')
 
7. Ditt favorit träningsplagg?
Min rosa sporttopp, sjukt snygg och himla bekväm måste jag säga.
 
8.Tränar du med eller utan sällskap?
På gymmet så tränar jag alltid med Linnea och Nadja så man kan säga att när jag tränar styrka så är jag oftast i sällskap och när jag kör kondition är jag själv. Tycker de är mycket skönare att träna kondition själv för då kan man lyssna på musik eller en podd och bara av i sin egna värld.
 
9. Hur länge har du tränat?
Har länge hållt på med fotboll och innebandy. Gick säker i 1-2:an när jag gick i fotboll för första gången bara här i byn men sen jag gick i 5:an så har jag antingen hållt på med fotboll eller innebandy. Jag tror jag la av med både fotboll och innebandyn innan jag skulle börja gymnasiet skulle jag tro. Sedan dess har jag försökt hålla igång på egen hand helt enkelt. Har egentligen aldrig varit värsta träningsmänniskan utan jag har hållt på med en sport och efter de så har jag bara velat fortsätta strö träna typ.
 
10. Ditt bästa träningstips?
MUSIK eller en podd om du springer längre sträckor eftersom musik då kan vara enformigt. De bästa jag gjort var att lyssna på en podd som växlade mellan att dem satt och snacka och sedan några minuter musik, bästa!
 
11. Vad springer du milen på?
Är verkligen inte någon löpare och springer endast för att jag kan tycka de är sjukt skönt och bara najs att få va med en själv och tänka som fan. Jag har dessutom inte sprungit milen så många gånger men i somras snittade jag nog på 75minuter skulle jag tro.
 
12. Vilken typ av musik brukar du ha i öronen när du tränar?
Väldigt blandat men min BÄSTA löpar låt är Maraton med Alina Devercerski. Annars 5 bra låtar jag lyssnar på vid träning är:
•Thinking of you- Kesha
•Sexy Bitch- Akon, David Guetta
•Kranen- ODZ
•Part of me- Katy Perry
•Shots & Squats- Vigiland
 
haha jag får såååån motivation när jag lyssnar på dessa låtar!
 
13.Vad äter du helst efter ett pass?
Helst inget alls! Massa vatten.
 
14. Vad äter du helst till frukost?
Havregrynsgröt med frysta vindruvor, frysta blåbär och mango.
 
15.Vad föredrar du att träna i?
Älskar att bara träna i bara ett linne/t-shrirt och shorts när jag är själv iallafall men om jag tränar med folk så fördrar jag springtights och en t-shirt.