VECKA 32

Vecka 32 (12)

Mål: 21 - 23 km

Måndag-Vila

Tisdag- Distans

6-8km löpning. Från 6:00 - 7:00 min/km. Distans beroende på hur det känns.

När jag kom hem från jobbet så fick jag höra att vi skulle äta middag hos farmor. Med erfarenhet så vet man att de aldrig blir ett bra träningspass efter en massa mat hos farmor ;--) Men jag skippade efterrätten och for ut och sprang istället. Kändes så jäkla bra! Jag var pigg och njöt ovanligt mycket. Tänkte på loppet och kände fan va kul det kommer bli! Jag hade en jävligt god känsla hela vägen och rätt ok tempo. Så nöjd.

10km

 

Onsdag-Vila  

Torsdag- Tempo

1km uppvärmning.  3km Tröskelfart (5:50 - 6:10 min/km). 3km Snabbdistans i tävlingsfart (5:40 - 5:45 min/km) Kan slita, men inte går över gränsen. 2km nedjogging.

Otaggad men vafan jag ville hinna med ett jävulspass innan halvmaran, som dom bruka säga just do it. Jag körde som det stod i schemat, 1km uppvärming och sedan 3km tröskelfart. Jag kollade och såg att jag låg runt 5min/km när jag sprang i tröskelfart så vet inte om jag var för ivrig, var svårt och jobbigt att hålla 5 tempo ytterligare 3km (alltså 6km totalt) men jag tror jag gjorde det rätt så bra. Svårt att hålla koll på tempo när man inte har en klocka eller likande. Drygt att dra fram telefon för att kolla läget på farten. Tog sedan 2 lugna km med nedjogging.

9km

 

 

Fredag-Vila    

Lördag- Vila

Söndag- Distans

6km löpning. Från 6:00 - 7:00 min/km. 20min lättare styrketräning (mage, rygg och allmän styrka)

Hörde att man helst skulle undvika styrka veckan innan så körde istället 15 min rörelseträning blandat med stretching. Blev sedan en 6km tur med cirka 6 tempo. Kändes bra, märks att det börja bli kallare för fick lov att ta på mig både långärmat och jacka. Jävligt länge sedan man rent ut av behövt jackan när man ska ut och springa

.

Totalt: 25.5